Of je nu een feitelijke vereniging bent of een officiële vzw, maakt voor ons niet uit. Wij zijn er voor iedereen die mensen rond een gemeenschappelijk en maatschappelijk aanvaard doel verbindt.
Smijt je vereniging gratis op TrooperTroopervereniging Boven De Wolken
Trooper is magic. Er komt ‘zomaar’ gratis geld binnen. Maar helaas gaat het niet vanzelf. Zo verdienen sommige verenigingen een habbekrats van 5 euro per maand, anderen dan weer een riante 500 euro per maand. Waar zit het verschil? 3 redenen: communicatie, communicatie en euh… communicatie. Maar wees gerust, we helpen jou met gratis kant-en-klaar communicatiemateriaal om de Troopervonk te verspreiden!
1.
Formulier! Bam je bent Troopervereniging
2.
Wij geven jullie een unieke pagina op trooper.be en integreren jullie in onze apps
3.
Spoor al je leden en sympathisanten aan om te troopen met het gratis fysiek & digitaal communicatiemateriaal
4.
Volg jullie ingezamelde geld op via het online dashboard
Een Trooper is de persoon die aankopen doet via Trooper ten voordele van zijn of haar favoriete vereniging of goed doel. Een Supertrooper is de persoon (of zijn de personen) die hun vereniging of goed doel aangesloten hebben bij Trooper en dus ook toegang hebben tot het dashboard van de vereniging waar ze alle inkomsten kunnen opvolgen en communicatiemateriaal kunnen downloaden. Enkel Supertroopers kunnen inloggen op het dashboard.
Met Trooper willen wij verenigingen helpen. Dus hebben we ook een oplossing gezocht voor de impact van Trooper op jullie BTW- en belastingsplicht. Via Trooper ontvangt jouw vereniging commisie-inkomsten (= reclame). In principe is dat een BTW-plichtige activiteit, maar de BTW-administratie wil een uitzondering maken voor de Trooperinkomsten van verenigingen. Alle Trooper-inkomsten tot 6.000 euro op jaarbasis worden vrijgesteld. Concreet betekent dit dat je BTW-status niet zal veranderen door met Trooper te werken.
De uitbetalingen gebeuren vier keer per jaar: in januari, april, juli en oktober. We betalen pas uit als er op dat moment 75 euro klaar staat om uit te betalen. Dat doen we om de administratie zowel voor jullie als voor ons te beperken.
Om jouw vereniging te kunnen registreren, hebben we enkel de naam en het logo van je vereniging en jouw contactgegevens écht nodig. Eens je geregistreerd bent, krijg je toegang tot een dashboard waar je alles heel makkelijk kan aanvullen of aanpassen.
Niets, nada, noppes. Het is wel belangrijk om te weten dat we de eerste 75 euro die door jullie bij elkaar getroopt wordt, niet uitbetalen maar gebruiken om de opstartkosten te coveren. Alle andere Trooperinkomsten na die eerste 75 euro worden doorgestort.
Lukt het je vereniging niet om de Troopervonk te verspreiden en minstens 75 euro in te zamelen, moet je je geen zorgen maken: we zullen je nooit vragen die zelf te betalen.
Van elke commissie die we ontvangen van onze partnershops schenken we 75% door aan je vereniging, 25% van de commissie houden wij om de werkingskosten van Trooper te coveren. Achter de schermen werken we heel hard om de website verder uit te bouwen, het aanbod van de shops uit te breiden, de verenigingen te ondersteunen,...
De gemiddelde percentages die je op de unieke pagina van je vereniging ziet, zijn de nettopercentages. Deze gaan dus integraal naar je vereniging.
Voor onze samenwerking met Delhaize zit het anders in elkaar. Indien je je SuperPlus-punten van Delhaize inruilt voor een schenking aan je vereniging of goed doel, gaat deze integraal, dus voor de volle 100% naar je vereniging of goed doel.