Trooper bestaat 6 jaar en heeft in die tijd al meer dan 10.000 verenigingen en goede doelen de kans gegeven om 5 miljoen euro bij elkaar te 'troopen'. Bij elke aankoop via het platform geeft de Trooperpartner (webshop of merk) een commissie aan de gekozen vereniging of lokaal goed doel. Hét uitgelezen moment dus voor Bart Claes (CEO JBC), Lise Coninx (CEO Torfs), David Moucheron (CEO KBC België), Luc Van Mol (CEO ZEB), Dirk Milbou (Directeur bij Bookspot.be), Hans Bourlon (CEO Studio 100), Steve Van den Kerkhof (CEO Plopsa), Stéphane Ronse (CEO Foodbag), Xavier Piesvaux (CEO Delhaize), Lode Fastre (CEO Farmaline) en vele andere ondernemers om alle kopers te bedanken die al jaren mee hun schouders zetten onder het hartverwarmende initiatief.
Trooper bestaat 6 jaar en heeft in die tijd al meer dan 10.000 verenigingen en goede doelen de kans gegeven om 5 miljoen euro bij elkaar te 'troopen'. Bij elke aankoop via het platform geeft de Trooperpartner (webshop of merk) een commissie aan de gekozen vereniging of lokaal goed doel. Hét uitgelezen moment dus voor Bart Claes (CEO JBC), Lise Conix (CEO Torfs), David Moucheron (CEO KBC België), Luc Van Mol (CEO ZEB), Dirk Milbou (Directeur bij BookSpot.be), Hans Bourlon (CEO Studio 100), Steve Van den Kerkhof (CEO Plopsa), Stéphane Ronse (CEO Foodbag), Xavier Piesvaux (CEO Delhaize), Lode Fastre (CEO Farmaline) en vele andere ondernemers om alle kopers te bedanken die al jaren mee hun schouders zetten onder het hartverwarmende initiatief.
Verenigingen en goede doelen werden de voorbije jaren hard getroffen door de corona- en energiecrisis. Velen hebben het moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen. Dat blijkt uit De Tofste Trooperdroom, de recente actie van Trooper waarbij maar liefst 1.124 verenigingen een droom indienden om extra werkingsmiddelen te verzamelen.
Trooper bestaat 6 jaar en blijft groeien. Ondertussen brengen we al bijna 10.000 verenigingen en 160.000 Troopers bij elkaar op een platform waar ze op een eenvoudige en originele manier geld kunnen inzamelen. Sinds het ontstaan van Trooper werd op die manier meer dan 5 miljoen euro bij elkaar getroopt.
In naam van alle aangesloten verenigingen en goede doelen bedankt Trooper-sympathisant James Cooke dan ook alle mensen die geshopt hebben via Trooper. Met hun gezamenlijke aankopen hebben ze al veel mooie dromen waargemaakt!
Om dit geld in te zamelen, gaat Trooper sinds 2015 samenwerkingen aan met merken en bedrijven die zich ertoe verbinden een percentage van hun winst (gemiddeld 4% per aankoop) te schenken aan de vereniging of het goede doel van de koper. In ruil krijgen zij, naast extra klanten in hun shop, de kans om een eenvoudige manier op grote schaal aan lokale sponsoring te doen, wat natuurlijk mooi afstraalt op hun imago. Met deze broodnodige centen kunnen verenigingen op hun beurt extra’s realiseren. Het is een win-win situatie, waarbij de economie het maatschappelijke leven steunt en omgekeerd.
Dit verklaart waarom meer dan 1.000 bedrijven zich als een blok achter Trooper geschaard hebben. Heel wat ondernemers geloven in de kracht van het verenigingsleven en steunen het initiatief van Trooper voor de volle 100%. Zo engageren onder andere JBC, Torfs, ZEB, BookSpot.be, Studio 100, Plopsa, Landal, Foodbag, Delhaize en Farmaline zich om per online aankoop via Trooper gemiddeld 4% van het aankoopbedrag aan Vlaamse verenigingen en goede doelen te schenken.
Lode Fastre, founder Farmaline: “Als online apotheek staat de gezondheid van onze klanten centraal. Tal van verenigingen en goede doelen dragen elk op hun unieke manier bij aan het fysieke of mentale welzijn van hun leden. Daarom dragen wij graag ons financiële steentje bij aan deze verenigingen en goede doelen. Al 5 jaar lang zetten wij met veel plezier onze schouders onder dit initiatief."
Bart Claes, CEO JBC: "Als lokale Belgische speler is het partnership met Trooper iets waar we met plezier onze schouders onder steken."
Luc Van Mol, CEO ZEB: “Ik heb 4 dochters die in het verenigingsleven zitten, dus ik weet hoe hard verenigingen steun nodig hebben en hoe moeilijk ze het hebben om geld in te zamelen. Daarom engageren we ons ook graag om via Trooper een deeltje van onze online omzet af te staan om de verenigingen en goede doelen te steunen.”
Xavier Piesvaux, CEO Delhaize Belgium: “Mee zijn met het leven gaat voor ons verder dan onze klanten zo goed mogelijk helpen bij het vinden van gezonde en gevarieerde voeding. We maken er ook een punt van om ons in te zetten voor mensen en verenigingen in onze omgeving en geven hen, via onze samenwerking met Trooper, dat broodnodige duwtje in de rug. Beter eten en beter leven staan centraal bij Delhaize, en zorg dragen voor anderen is daar volgens mij onlosmakelijk mee verbonden. Ik ben ongelofelijk trots op de mooie resultaten en de vele centjes die sinds de start van ons partnerschap al naar de lokale verenigingen vloeiden. Hopelijk zijn ze hiermee nog beter in staat om hun dromen na te jagen!”
Steve Van den Kerkhof, CEO Plopsa: “Bij Plopsa staat entertainment centraal. De bezoekers in onze Plopsa-parken zijn hoofdzakelijk gezinnen & groepen. We vinden het fantastisch dat we hen via Trooper ook in de beleving van hun hobby’s plezier kunnen laten beleven.”
Lise Conix, CEO Torfs: “Als Belgisch familiebedrijf geloven we heel sterk in de kracht van de lokale netwerken. Het vereningsleven, dat menselijke ontmoetingen en verbinding stimuleert, is hier het mooiste voorbeeld van. Zeker in deze uitdagende tijden doneren we met veel overtuiging een deel van onze online omzet om de verenigingen via Trooper een extra duw te geven.”
Hans Bourlon, CEO Studio 100: “Sociale netwerken in dorpen lijken te vervagen, maar het verenigingsleven blijft een verbindende rol spelen. Ik heb zelf in de scouts van Baardegem gezeten & vond dat een fantastische tijd. Vandaar dat ik dan ook graag mijn schouders mee onder Trooper zet.”
Stéphane Ronse, CEO Foodbag: “Door met Trooper samen te werken heeft Foodbag kunnen bijdragen aan talloze mooie realisaties binnen Belgische verenigingen. In totaliteit werd via Trooper reeds voor €5 miljoen euro gespaard, proud to be part.”
David Moucheron, CEO KBC België: “Dankzij onze samenwerking met Trooper kunnen de klanten van KBC hun steentje bijdragen aan het verenigingsleven. Met onze dienst KBC Deals kunnen zij de korting die ze genieten aan hun favoriete vereniging schenken. We zijn trots om als partner van de Trooper mee te kunnen helpen om de dromen van zoveel enthousiaste vrijwilligers te realiseren.”
Dirk Milbou, Directeur bij BookSpot.be: “Als BookSpot werken we graag samen met Trooper omdat we het erg belangrijk vinden dat het sociale weefsel in Vlaanderen (terug) versterkt wordt. Hoe sterker de Vlaamse eigenheid, cultuur en verenigingsleven, hoe beter de Vlaamse schrijvers en uitgevers die BookSpot vertegenwoordigt, daarin gedijen. Lokale verenigingen, zoals Trooper die ondersteunt, zijn daarvoor uitermate geschikt en passen ook perfect bij het credo van Bookspot : ‘van bij ons’. Zelf ben ik actief betrokken bij de lokale voetbalvereniging KSV Wildert. Het is de grootste vereniging van het dorp, die wekelijks meer dan 300 spelers en speelsters op het voetbalterrein brengt. Via Trooper sparen we voor een rolstoellift, zodat ook mensen met een fysieke beperking vlot hun belevenissen en verhalen in onze voetbalkantine kunnen komen vertellen. Zo’n lift kost 12.000 euro. Erg veel geld voor de club, maar dank zij onze leden, supporters en sympathisanten die hun online aankopen via Trooper bestellen, hebben we hiervoor al 6.231€ gespaard en hopen we volgend seizoen die lift te kunnen installeren.”
Het principe van Trooper is uniek en zeer eenvoudig: per online aankoop via www.trooper.be bij een van de deelnemende merken en bedrijven gaat gemiddeld 4% naar de vereniging of het goed doel van de koper. Op de Trooper-pagina van je vereniging of goed doel kan je de shop te selecteren waar je een aankoop wil doen. Door die klik weet de shop welke vereniging of goed doel jij wilt steunen. Je betaalt rechtstreeks aan de shop, zoals anders. Trooper zorgt ervoor dat de commissie van jouw aankoop bij je vereniging terechtkomt. Die moet hier geen extra kosten voor betalen. Belangrijk om te weten: er is geen prijsverschil. Je betaalt exact hetzelfde voor je aankoop met of zonder Trooper.
Via KBC Deals op aankopen met je KBC bankkaart krijg je cashbacks bij heel wat lokale en nationale handelaars. Die kan je gebruiken om je favoriete vereniging te steunen. Doordat Trooper in de KBC Mobile app zit, is dat in één klik geregeld. Ontdek hier hoe je je vereniging of goed doel kan steunen via KBC Deals.
Wie winkelt bij Delhaize kan zijn SuperPlus-punten inruilen voor een schenking aan een Troopervereniging of een goed doel naar keuze.
Via Trooper kunnen verenigingen en goede doelen zelf een fundraisingactie organiseren en producten van Trooperpartners met een mooie marge verkopen. Trooper organiseerde het afgelopen jaar onder andere een koekjesverkoop met Jules Destrooper en een bierverkoop met CORNET. Momenteel kan je je favoriete vereniging steunen door Trooper wenskaarten aan te kopen.
Ontdek hier hoe jij gratis jouw vereniging kan steunen Ook een Troopervereniging worden? Volg ons op Facebook Volg ons op InstagramNeergepend door:
Witty writer bij Trooper. Vrouw van Jelle en ook bekend als de 'mama, mama, mamaaaa!' van Sem (8) en Suze (5).
Scouts Kerlinga is een Brugse meisjesscouts met een hart van goud. Van kampen tot duurzaam beleid. Scouts Kerlinga zit nooit stil. Daarvoor hebben ze natuurlijk budget nodig. Dat bracht hen bij Trooper. Wij spraken met Marie-Lou Declercq.
Een verkoopactie voor je vereniging of goed doel opzetten via een kant-en-klare webshop. Makkelijk, toch? Onze Lukas stond aan de wieg van Trooper webshops en vertelt graag waar hij de mosterd haalde.