Hoe meer mensen voor je vereniging troopen, hoe beter natuurlijk. Maar hoe pak je dit best aan? Enkele Supertroopers vertellen je graag hoe zij het aanpakken om mensen voor hun vereniging te laten troopen.
“Toen we Internaat 24 aansloten bij Trooper plaatsen we dat meteen onze website. Daar vertellen we mensen niet alleen hoe ze voor ons kunnen troopen, maar ze kunnen ook meteen doorklikken naar onze Trooperpagina om meteen aan de slag te gaan”, vertelt Annelies.
“Of we nu een wafelverkoop doen, ergens een verkoopstandje hebben staan, onze flyers uitdelen,... elke keer opnieuw vertellen we mensen wat we doen en dat we op Trooper staan. We zeggen er meteen bij hoe Trooper werkt en hoe ze ons dus gratis kunnen steunen wanneer ze online shoppen”, vertelt Vanessa van Pink Paws Pet Rescue.
“Toen we wisten wanneer onze quiz ging doorgaan, stuurden we een mailtje naar vragen@trooper.be met de vraag of de beachvlaggen nog beschikbaar waren”, zegt Sofie van Isotopen. “Die kan je gratis uitlenen en zorgen voor extra reclame op je evenement.”
“Soms hebben mensen het in een gesprek over iets dat ze online aankochten of nog van plan zijn om aan te kopen. Vraag hen dan of ze dat via Trooper deden of dat van plan zijn en vertel hen waarvoor jullie de extra centen kunnen gebruiken. Wedden dat ze er volgende keer aan zullen denken?”, vertelt Krista van Healthy Heart Fund.
“De Trooperbot werkt helaas niet op smartphones, maar wij raden mensen aan om onze Trooperpagina in hun favorieten op te slaan in hun gsm. Dat kan je niet alleen in je browser, maar ook in het startscherm van je smartphone”, zegt Séverine van 12ME.
“Wanneer jij iets doet voor iemand anders krijg je daar graag een bedankje voor, toch? Wel, zo pakken wij het ook aan met Ouderraad GBS Huizingen”, vertelt Wim. “Op ons Halloweenfeestje gaven we mensen die voor ons getroopt hebben bijvoorbeeld gratis drankbonnetjes die ze daar konden gebruiken. Hun naam werd ook op de muur geprojecteerd, zo werd onze Trooperpagina ook nog eens in the picture gezet bij alle aanwezigen.”
“Communiceer regelmatig over Trooper zonder mensen te vertellen dat ze iets ‘moeten’ kopen. Wij delen bijvoorbeeld elke maand een Trooper-overzicht op onze Facebookpagina waarin we iedereen op de hoogte brengen van het aantal mensen die die maand getroopt hebben, hoeveel aankopen er werden gedaan en hoeveel monnies ons dat die maand heeft opgeleverd. Zo toon je dat het werkt en wat het oplevert”, vertelt Frederik van BSGO De Regenboog Grimbergen.
“Op momenten dat ik zie dat de inkomsten via Trooper wat dalen, of op speciale momenten als back to school, kerst, moederdag,... wanneer er extra dingen online gekocht worden, maak ik een Facebookpostje om onze volgers te herinneren dat ze ons via Trooper kunnen steunen. Ik benadruk ook altijd dat het hen niets kost en dat vele kleine sommetjes een mooi geheel vormen. Dit vooral om ervoor te zorgen dat ze niet ontmoedigd raken als ze een Patat!-mailtje voor 20 cent ontvangen en gaan denken wat die 20 cent nu uitmaakt voor ons”, zegt Christina van vzw Poezensnoetje.
“Mensen willen natuurlijk graag weten wat je met de ingezamelde monnies doet. Daarom delen wij dat resultaat graag”, zet Evi van Dierenasiel Unco Jerry vzw. “Wij investeren alle extra centjes in de verfraaiing van ons asiel, zo proberen wij het zo aangenaam en gezellig mogelijk te maken voor de katjes."
Lees ook de 8 Supertroopertips om goed van start te gaan met Trooper en de 4 Supertroopertips om je monnies een boost te geven.
Neergepend door:
Witty writer bij Trooper. Vrouw van Jelle en ook bekend als de 'mama, mama, mamaaaa!' van Sem (8) en Suze (5).
Scouts Kerlinga is een Brugse meisjesscouts met een hart van goud. Van kampen tot duurzaam beleid. Scouts Kerlinga zit nooit stil. Daarvoor hebben ze natuurlijk budget nodig. Dat bracht hen bij Trooper. Wij spraken met Marie-Lou Declercq.
Een verkoopactie voor je vereniging of goed doel opzetten via een kant-en-klare webshop. Makkelijk, toch? Onze Lukas stond aan de wieg van Trooper webshops en vertelt graag waar hij de mosterd haalde.