Het hoogtepunt van de e-commerce komt eraan op 26 november: Black Friday! In 2019 was Black Friday goed voor 10,4 miljoen transacties in België, een record, maar vorig jaar werd dat record verpulverd. Het aantal onlinetransacties lag op Black Friday 2020 zo’n 40% hoger dan in 2019! Je kan dus zelf al wel bedenken dat Black Friday ook big business kan betekenen voor de Troopermonnies van jouw vereniging of goed doel, maar we vertellen het je toch nog eens.
Het hoogtepunt van de e-commerce komt eraan op 26 november: Black Friday! In 2019 was Black Friday goed voor 10,4 miljoen transacties in België, een record, maar vorig jaar werd dat record verpulverd. Het aantal onlinetransacties lag op Black Friday 2020 zo’n 40% hoger dan in 2019! Je kan dus zelf al wel bedenken dat Black Friday ook big business kan betekenen voor de Troopermonnies van jouw vereniging of goed doel, maar we vertellen het je toch nog eens.
We schrijven het hierboven al: vorig jaar sneuvelde het record aantal onlinetransacties op Black Friday volgens Worldline, de verwerker van betaaltransacties. Hoe dat komt? Omdat webshops je die dag met gigantische kortingen om je oren flapperen, tiens.
In Amerika is Black Friday al jaren een topdag waar ze wekenlang naar uitkijken en winkels bestormen eens het zover is (check de video hieronder maar eens), maar ook in de rest van de wereld wordt Black Friday jaar na jaar groter en bekender. Steeds meer webshops halen op dat moment hun grootste troeven uit de kast en maken er soms een Black Friday week of zelfs maand van! Je kan dus ook in de weken of dagen voor Black Friday al profiteren van straffe kortingen.
Al zeker twee dingen.
1: Een boost van je monnies in de maand november. Als je weet dat veel mensen van Black Friday-deals gebruik maken, weet je ook dat november dé maand bij uitstek is om extra monnies binnen te halen voor je vereniging (maar daarover hieronder nog meer 😉). Als jij dus over Black Friday communiceert en erbij vermeldt dat mensen je vereniging/goed doel kunnen steunen door eerst via jullie Trooperpagina te passeren voor ze online een aankoop doen, kan je meesurfen op de Black Friday-golf.
2: Een boost van je Trooperpagina. Als mensen op en rond Black Friday voor jullie troopen, denken ze er bij een volgende online aankoop misschien sneller aan om ook dan eerst via de Trooperpagina van je vereniging te passeren.
We schreven het bij puntje 1 al, november is écht de maand bij uitstek om extra monnies binnen te halen voor je vereniging. Onderstaande grafiek maakt dat ook meer dan duidelijk.
We tonen hierboven de binnengehaalde monnies over alle Trooperverenigingen heen van januari tot en met december 2020. In november 2020 verdienden alle Trooperverenigingen samen maar liefst dubbel zoveel commissie als de gemiddelde commissie van de andere maanden van dat jaar. Ook in de maand december verdienden ze meer monnies dan het gemiddelde van de andere maanden. Da’s natuurlijk ook te danken aan de vele eindejaarscadeau’s die dan gekocht worden.
Veel. Heel veel! Neem nu het voorbeeld van Ouderraad GBS Huizingen. In november vorig jaar piekte hun commissie als we naar hun grafiek hieronder kijken. En laat die commissie nu net de reden zijn waarom je je vereniging of goed doel bij Trooper aansluit.
Nu we het toch over cijfertjes hebben, gooien we graag met nog wat meer cijfers.
Ben je benieuwd hoe Wim, Supertrooper van Ouderraad GBS Huizingen, zijn achterban aan het troopen krijgt? Awel, we vroegen het hem en Wim wilde graag wat van zijn tips delen.
Een goeie voorbereiding is alles. Denk er dus nu al met je mede-Supertroopers over na aan hoe jullie Black Friday zullen aanpakken en hoe jullie jullie leden en sympathisanten aan jullie Trooperpagina zullen laten denken. Dit kan bijvoorbeeld op deze manieren:
Veel succes!
Ook een Troopervereniging worden? Volg Trooper op Facebook Volg Trooper op InstagramNeergepend door:
Witty writer bij Trooper. Vrouw van Jelle en ook bekend als de 'mama, mama, mamaaaa!' van Sem (8) en Suze (5).
Scouts Kerlinga is een Brugse meisjesscouts met een hart van goud. Van kampen tot duurzaam beleid. Scouts Kerlinga zit nooit stil. Daarvoor hebben ze natuurlijk budget nodig. Dat bracht hen bij Trooper. Wij spraken met Marie-Lou Declercq.
Een verkoopactie voor je vereniging of goed doel opzetten via een kant-en-klare webshop. Makkelijk, toch? Onze Lukas stond aan de wieg van Trooper webshops en vertelt graag waar hij de mosterd haalde.