Begin 2020 lanceerde Aalstenaar Lukas Van Orshoven Crowdselling, een marktplaats voor non-profits. Vandaag gaat Crowdselling de verenigingsorganisatie Trooper versterken, zodat het voor de meer dan 10.600 Trooperverenigingen mogelijk wordt om gemakkelijk een verkoopactie te starten met een eigen gratis webshop.
Strategisch adviseur Jos Donvil:
“Zowel Trooper als Crowdselling hebben hetzelfde doel: meer geld inzamelen voor verenigingen en goede doelen. We ontdekten al snel dat we heel complementair waren: het Crowdselling platform is technisch sterk uitgekiend, terwijl Trooper heel sterk is in het opzetten van partnerships met grote merken & het opzetten van sterke campagnes.”
Oprichter van Crowdselling, Lukas Van Orshoven:
"Het leek ons dan ook vanzelfsprekend dat we samen veel meer zouden kunnen betekenen voor lokale doelen. Ik ben zelf developer en ben ondertussen ook binnen het Trooper team aan de slag. Op die manier kunnen we de integratie optimaliseren & kan ik ook mijn schouders zetten onder de andere fundraising activiteiten die Trooper aanbiedt"
Met dit online platform kunnen verenigingen, scholen en andere non-profits makkelijker aan fondsenverwerving doen. Het gebruiksgemak staat hierbij centraal: de organisaties kiezen uit een reeks producten die ze willen verkopen aan hun leden en sympathisanten, zetten dan via het platform eenvoudig een webshop op en worden ondersteund bij de verdeling van de producten.
Voor verenigingen is het opzetten van een verkoopactie via Trooper volledig gratis, zij moeten geen stukje van de winst afgeven. Op die manier ontstaat er een Win-Win-Win: verenigingen ontvangen een stevige commissie, de productaanbieders een extra verkoopskanaal en de mogelijkheid om aan lokale sponsoring te doen en leden en sympathisanten ontvangen een product zonder dat het hun één cent extra kost.
Dat verenigingen nood aan steun hebben bewijst de recente stunt van Trooper met koekjesfabrikant Jules Destrooper. Hierbij hebben 538 verenigingen samen € 336.715 commissie ingezameld. Door de integratie van de software van Crowdselling binnen Trooper kunnen verenigingen nu ook tal van andere producten verkopen, op het moment dat hen past binnen een sterk ontwikkeld digitaal platform.
Neergepend door:
Witty writer bij Trooper. Vrouw van Jelle en ook bekend als de 'mama, mama, mamaaaa!' van Sem (8) en Suze (5).
Scouts Kerlinga is een Brugse meisjesscouts met een hart van goud. Van kampen tot duurzaam beleid. Scouts Kerlinga zit nooit stil. Daarvoor hebben ze natuurlijk budget nodig. Dat bracht hen bij Trooper. Wij spraken met Marie-Lou Declercq.
Een verkoopactie voor je vereniging of goed doel opzetten via een kant-en-klare webshop. Makkelijk, toch? Onze Lukas stond aan de wieg van Trooper webshops en vertelt graag waar hij de mosterd haalde.