3.524 euro. Zoveel monnies zamelde hockeyclub KHC Leuven dankzij zo’n 60 mensen tot op vandaag bij elkaar via Trooper. Voorzitter en Supertrooper Roel weet dankzij het overzicht op het Trooper-dashboard als geen ander bij welke Troopershops de leden van KHC Leuven shoppen en heeft dankzij die kennis een goede tip voor ieder van ons.
3.524 euro. Zoveel monnies zamelde hockeyclub KHC Leuven dankzij zo’n 60 mensen tot op vandaag bij elkaar via Trooper. Voorzitter en Supertrooper Roel weet dankzij het overzicht op het Trooper-dashboard als geen ander bij welke Troopershops de leden van KHC Leuven shoppen en heeft dankzij die kennis een goede tip voor ieder van ons.
Trooper: Roel, KHC Leuven zit bij de Trooperverenigingen die doorheen de jaren al de meeste monnies bij elkaar hebben getroopt. Wat is jullie geheim?
Roel: “We zijn met 1.000 leden een redelijk grote sportvereniging, waardoor we dus veel mensen kunnen aanspreken, én we werken vandaag nog steeds op dezelfde manier als in 2017, toen we net aangesloten waren bij Trooper. We communiceren gewoon regelmatig over Trooper en dat op verschillende manieren. Zo plaatsen we postjes op Facebook om Trooper top of mind te houden bij onze leden en sympathisanten en staat er altijd iets over Trooper in onze tweewekelijkse nieuwsbrief. Een goeie tip is om die Trooperboodschap altijd op een ander plaatsje te zetten in je nieuwsbrief, zo hou je je lezers alert (lacht). Eigenlijk is het geheim heel simpel: communiceren en herhalen.”
Trooper: En wat communiceren jullie dan net?
Roel: “We maken een mooie mix van boodschappen. De ene keer gebruiken we het communicatiemateriaal van Trooper dat op dat moment voorhanden is, bijvoorbeeld een webshop die net haar commissie heeft verhoogd. De andere keer schrijven we een algemene boodschap waarin we onze Trooperpagina linken en vertellen dat al het geld dat we via Trooper bij elkaar krijgen naar onze jeugdwerking gaat. Als we monnies ontvangen hebben, melden we dat natuurlijk ook. We vermelden in dat postje ook de namen van onze toptroopers als ze ons daar de toestemming voor gegeven hebben, da’s altijd toch een soort van erkenning die ze krijgen. En we schrijven er ook in welke Troopershops ons de meeste commissies hebben opgebracht. Dat zorgt ervoor dat mensen (nog) sneller aan Trooper zullen denken wanneer ze bij die webshops shoppen.”
Trooper: De webshops die jullie in 2020 het meeste commissie opbrachten zijn Coolblue, Booking.com en Collect&Go.
Roel: “Dat reizen en multimedia veel monnies kunnen opbrengen is geen geheim, de aankoopkosten zijn vaak ook gewoon hoger. Maar onderschat dus zeker ook routine-aankopen niet, zoals je boodschappen online doen via Collect&Go. Voor je aankoop bij Collect&Go krijgt je vereniging of goed doel een vaste commissie van 0,90 euro. Als je dat wekelijks doet, kom je per persoon aan bijna 50 euro die je zo op een jaar tijd voor je vereniging of goed doel bij elkaar troopt. En da’s dan buiten al je andere online aankopen, hé. Dit jaar is Collect&Go voorlopig ook al de shop die ons al het meeste commissie heeft opgebracht.”
Trooper: In 2020, hét coronajaar, troopten jullie bijna 1.750 euro bij elkaar. Da’s 1.000 euro meer dan het jaar voordien. Niet mis.
Roel: “We hebben vorig jaar nog meer nadruk op Trooper gelegd dan anders. Trooper was, en is eigenlijk nog steeds, dé manier om de club te steunen in de lastige coronaperiode. En onze inspanningen hadden dus effect want er zijn meer Troopers aan boord gekomen.”
Trooper: Om even terug te komen op jullie communicatie, jullie communiceren ook via Instagram over Trooper.
Roel: “Klopt, dat doen we sinds een jaar ongeveer. We merken dat we op Instagram meer interactie krijgen als we over Trooper communiceren, zowel in de Stories als op de wall. We bereiken daar natuurlijk makkelijker onze jongere leden. Maar ’t is niet alleen online te doen hoor, we gebruiken ook het offline communicatiemateriaal dat we van Trooper krijgen (lacht). In ons clubhuis hangen bijvoorbeeld affiches, die zijn altijd grappig en ludiek. Bij ons hangen ze in de gang naar de toiletten en op het informatiebord aan de ingang, de ouders kunnen daar altijd checken wanneer er wedstrijden en dergelijke zijn, dus ze komen vaak eens op dat bord kijken. Dat zijn voor ons echt twee ideale plaatsen. En daarnaast hebben we ook een digitaal scherm achter de toog hangen waar ook informatie over Trooper op te zien is.”
Trooper: Bedankt voor je tips, Roel, en nog veel Troopersucces!
Denk je ‘hola dat zijn goede tips van Roel’, ga er dan zeker mee aan de slag! Goesting in meer tips? Neem dan hier eens een kijkje.
Neergepend door:
Witty writer bij Trooper. Vrouw van Jelle en ook bekend als de 'mama, mama, mamaaaa!' van Sem (8) en Suze (5).
Scouts Kerlinga is een Brugse meisjesscouts met een hart van goud. Van kampen tot duurzaam beleid. Scouts Kerlinga zit nooit stil. Daarvoor hebben ze natuurlijk budget nodig. Dat bracht hen bij Trooper. Wij spraken met Marie-Lou Declercq.
Een verkoopactie voor je vereniging of goed doel opzetten via een kant-en-klare webshop. Makkelijk, toch? Onze Lukas stond aan de wieg van Trooper webshops en vertelt graag waar hij de mosterd haalde.